Na FreeHostingu Endora běží desítky tisíc webů. Přidejte se ještě dnes!

Vytvořit web zdarma

Na FreeHostingu Endora běží desítky tisíc webů. Přidejte se ještě dnes!

Vytvořit web zdarma

AUDI, Ford, Fiat, Citroen, VW, Mini

Audi TT

Volkswagen Brouk - technická data

Počátek vývoje zn. Volkswagen se datuje do roku 1931 kdy konstrukér Ferdinand Porsche spolu továrnou na motocykly Zündapp si dali za úkol zavést sériovou výrobu auta v ceně motocyklu (tehdy necelých 1000,- marek). Do roku 1938 vzniklo několik prototypů, které během války vzaly dík bombardování za své. Design karoserie Brouka byl převzat od defacto od Karla Ledwinky (šéfkonstruktér Tatra Kopřivnice). V roce 1938 ale část projekce převzala armáda a na podvozku VW Brouk postavila obojživelný automobil VW 128 a VW 166 v počtu 14 000 kusů. Jinak byl VW Brouk převzat na VW 82 "Kübelwagen" který byl dodáván pro Wermacht a Zbraně SS v počtu 52 000 kusů.
Po válce byl ve vybombardovaném Wolfsburgu obnoven podnik na výrobu automobilů v režii anglické armády a anglických okupačních úřadů. Již v roce 1945 vyrobila továrna asi 1200 kusů aut a v roce 1955 to byl již miliontý kus. V padesátých a šedesátých letech výroba těchto automobilů zažila obrovský boom. Na začátku sedmdesátých let začala poptávka po VW Brouk postupně klesat. Bylo to dáno jednak výrobou tehdy nového VW Golf a také zlepšující se konkurencí ostatních výrobců. Výroba se ve Wolfsburgu držela až do roku 1978 a kabriolety až do roku 1980 kdy počet vyrobených kusů dosáhl 20 milionů. Stálá poptávka zahraničí způsobila přesun produkce do Mexika a Brazílie. Další důvod přesunu byla lacinější pracovní síla. Brouk se pak vyráběl ještě další 4 roky (2004) a bylo vyrobeno dalších 1,5 milionu aut. Celkem se tedy vyrobilo přes 21,5 milionu kusů VW Brouk.
Volkswagen Brouk byl vybaven čtyřválcovým zážehovým ležatým boxerem o různých zdvihových objemech. V počátcích výroby to bylo 1,2 l, později 1,3 l, 1,5 l a nakonec 1,6 l. Převodovka byla vždy 4-stupňová manuální. Karoserie byla buď 4-místný sedan nebo 4-místné kabrio. Elektrický rozvod měl napětí 6V, později 12V. Do dnešní doby se mnoho Brouků zachovalo pro nadšení jejich majitelů, kteří se sdružují v různých fan-klubech a pořádají různé srazy.
Volkswagen Brouk
Volkswagen Brouk
Volkswagen Brouk

VW rozcestník









Audi - Hl. stránka